dimarts, 13 de gener del 2015

11/01/2015 Taga

Primer cim del papa després d’operar-se el menisc. Li vaig comentar que amb en Genís volíem pujar al Santuari de Montgrony o al Taga i no va dubtar en apuntar-se i proposar pujar al Taga des de Ribes de Freser.

Per fer el seu primer cim, doncs, no va pas escollir-ne un de senzill... nosaltres al Taga hi haguéssim pujat des de St Martí d’Ogassa, que és un entremig entre pujar des de Coll de Jou (que és un pim-pam) i des de Ribes de Freser (on hi ha una senyora pujada). També he de dir que ahir el metge li va dir que aquesta setmana s'ho agafés amb més calma...

La veritat és que no va pas semblar que fos el seu primer cim... Com abans de l’operació, va anar sempre per davant nostre i frenant tot sovint per esperar-nos.

“Només” son uns 6 km de pujada però el desnivell positiu per assolir el Taga de 2.038 m és de 1.100 m. Així que la ruta a fer és una constant i pronunciada pujada. Això sí, a l’anar admirant les vistes a un li passen tots els mals. I quant penses que aquesta conforme la última pujada de les darreres edicions de la Ultra Trail Emmona i que els participants la fan portant a sobre 90 km, només et vénen al cap sentiments d’admiració.

Vam anar pujant xino-xano i parant per tirar alguna foto (bé, moltes fotos, jejeje) i animar a en Genís que no està acostumat a fer tant desnivell. Tot i això, vam aconseguir fer el cim amb 3 hores que és precisament el que marquen els indicadors :) La baixada, com sempre, va ser més ràpida.

Al cim un original pessebre i molta gent, que havia pujat per diferents camins, suposo que perquè el dia acompanyava. Poca gent, però, vam trobar pel camí que vam fer nosaltres. A qui vam trobar, i com sempre va ser un plaer, va ser a en David del blog galopaquegalopa, que anava amb un grup que ens va avançar a la pujada i després d’assolir el cim i fer no sé quantes voltes per vés a saber on, també ens va avançar a la baixada, teeela! n’hi ha que estan en un grau superior en això de fer kms i desnivell!

Un diumenge més, fent una excursió tranquil·lament gaudint de la muntanya.