dijous, 31 de maig del 2012

Bastiments + Gra de Fajol

Per què un dia festiu com el dilluns de la 2a Pasqua en comptes d'aprofitar per descansar o per fer alguna d'aquelles tantes coses que sempre deixem pendents "per quant tinguem temps" ens aixequem ben d'hora ben d'hora ben d'hora i anem a caminar, i a sobre havent caminat ja el dia anterior? La meva mare diu que estem ben volats!

Amb en Lluís Pratdesaba i el papa vam anar a pujar Bastiments de 2.881 m, el Gra de Fajol de 2.708 m, i el Gra de Fajol Petit de 2.500 i pico metres.

Vam deixar el cotxe a l'aparcament del Refugi d'Ulldeter, prop de l'estació d'esquí Vallter2000. Impressionant que, tant a prop de la civilització, veiguéssim cabirols. En aquesta zona sempre en solem veure, però més amunt. També impressionant la neu que encara queda en alguna raconada, fins i tot gelada en algun punt, que ens va provocar més d'una patinada.

Bé, vam pujar fins al refugi, el Coll de la Marrana, i finalment vam assolir Bastiments, primer la creu i després el piolet. Dalt hi feia bastanta fresca però hi vam esmorzar, gaudint de les vistes i veient com la boira anava pujant.

Després vam carenejar fins al Coll de Freser i vam baixar roques i neu avall fins a trobar el GR que amb suau pujada ens va portar novament al Coll de la Marrana, ara per assolir el Gra de Fajol.

Aquí no s'acaba la cosa. Vam continuar fent les Crestes del Gra de Fajol que són tot un espectacle però que, en aquesta ocasió, degut a la boira, no vam poder gaudir del tot, i vam arribar al Gra de Fajol Petit, on vam aturar-nos per picar alguna cosa.

Des d'aquí vam retrocedir per on havíem vingut, però només una mica, fins a trobar la Tartera del Gra de Fajol. I, apa, tartera avall! A cada passa baixaven un munt de pedres, que en aquesta zona no són pedretes sinó pedruscos. Buf! Les baixades m'agraden però no si són tarteres... Vam acabar amb les bambes plenes de sorra, pedres i de tot. La tartera ens va portar a tocar del refugi, així que llavors només ens va quedar la curta però bonica baixada del refugi al pàrquing, que creua el riu Ter, petiiit, perquè per allà és on neix.

Vam començar amb sol, vam continuar amb boira, núvols i va anar just que no ens mulléssim, del refugi al cotxe va pluvisquejar una mica.

No van ser gaires kms però sí força desnivell, i d'alçada. Un petit, petit, petit entrenament de cara a l'Emmona (el papa) i un petit entrenament de cara a Cap de Rec (jo). I un 100 cim per en Lluís, Bastiments, amb el papa ja el teníem comptabilitzat.

Baixant de Bastiments i pujant a Gra de Fajol vam veure alguns corredors assolint alguns cims, la majoria Bastiments. Nosaltres vam anar fent broma de vés a saber per a quina cursa s'entrenaven.

Vídeo gravat per en Lluís Pratdesaba: Tartera del Gra de Fajol

Per cert, amb aquesta sortida vam estrenar el nou cotxe d'en Lluís, i ben estrenat! I és que a la tornada vam estar més de una hora aturats a la carretera degut a un accident, sota la pluja, i com que eren les 15:00 i pico i encara havíem de dinar, a més, vam menjar kit-kats i vam beure coca-cola dins el cotxe. En un sol dia el cotxe nou va suportar de tot, jejeje