dimecres, 14 de març del 2012

FANAP Torrent de la Cabana o d’Estiula

Diumenge vam “ensenyar” el Formós Àmbit Natural A Patejar TORRENT DE LA CABANA O D’ESTIULA a tota una colla d’amics, perquè se’n van enamorar a primera vista al veure unes fotos d’un dia que hi vam anar i que ho vam trobar tot ben gelat. Vam ser ni més ni menys que 18 persones de totes les edats + 2 gossos (Pere + Carme + Maria + Laura + Miguel + Magalí + Víctor + Adriana + Pau + Albert + Tània + Mar + Ventura + Torra + Maria + Lluís Pratdesaba + papa + servidora & Bitxo + Richy)!

Vam sortir de la Font del Querol (al costat del Càmping Pirinenc de Campdevànol) i vam anar resseguint el Torrent d’Estiula i tots els seus gorgs a través de la senyalització oficial de l’ "Itinerari de Natura dels Gorgs del Torrent de la Cabana": el Gorg de la Cabana, el Gorg de la Tosca, el Gorg de l’Olla, el Gorg de la Bauma, el Gorg del Forat, el Gorg petit del Colomer, i el Gorg del Colomer. Després vam fer una petita aturada per gaudir d’un mini avituallament (per a tal efecte, vam deixar un cotxe amb refrescos i coses per picar al final de la pista que porta al Torrent de la Cabana). Acte seguit encara vam seguir una estona més el torrent, ara sense senyalització, passant per un altre gorg i fins arribar a l’alçada de St Feliu d’Estiula punt en que ara sí vam abandonar el torrent per pujar fins a l’ermita. En aquesta primera part del recorregut els més petits s’ho van passar pipa amb les restes de gel que hi havia als gorgs i tocant la campana de St Feliu d’Estiula.

En aquí ens vam separar perquè, feta la part més familiar, ara venia la part menys fàcil: els 3 homes caps de família van retornar a la Font del Querol amb les filles (els fills encara van seguir una estona més) i el Richy (un dels gossos) per anar preparant el dinar (carn a la brasa aprofitant les graelles que hi ha a la Font del Querol), i la resta vam fer cap a St Marc d’Estiula pujant una mica pel dret ja que la senyalització es deixa veure només una mica quant quasi s'arriba a l'ermita (vam passar pel Collet de Reixach, pel Collet de la Miranda, i vam carenejar la Serra de les Ajagudes tot passant per davant de les restes de la casa del mateix nom). Tot fent aquesta pujada vam gaudir d’unes magnífiques vistes del Pedraforca, del Cadí-Moixeró, del Montgrony, del Taga, del Collsacabra, del Montseny, etc. I un cop dalt vam esmorzar. La baixada de St Marc a St Feliu també va ser una mica pel dret (com la pujada), en aquest cas, en línia recta. De St Feliu fins al cotxe/avituallament vam seguir la pista. I, en aquí, després d’una altra petita aturada, servidora, el Bitxo i els nens vam retornar a la Font del Querol amb el cotxe. Els altres ho van fer caminant tot passant pel Collet de Daguí i el Mas de Gausacs, amb la senyalització oficial de l’ "Itinerari de Natura dels Gorgs del Torrent de la Cabana".

Els que van fer tooota la ruta d’uns 22 kms i uns 950 m de desnivell positiu amb una temperatura inicial de -4ºC i amb una temperatura final de no sé quants graus però mooolta calor (per anar amb màniga curta i pantalons curts), van ser, doncs: Carme + Magalí + Tània + Ventura + Torra + Maria + Lluís Pratdesaba + papa. Aquí teniu el track, “robat” a en Torra.

A les 3 i pico, novament tots juntets, vam dinar a la zona de picnic de la Font del Querol sota el solet, la vam fer petar una bona estona i abans de despedir-nos encara vam anar a fer el cafè al bar del càmping.

Va ser un dia ben complet i en bona companyia. Aquí teniu algunes fotos, en aquest cas, “robades” a en Lluís Pratdesaba.

Crec que l'indret no va defraudar a ningú. I és que, com ja he dit algun cop, els Gorgs del Torrent de la Cabana o d'Estiula són una meravella de la natura a prop de la civilització i cal fer pocs kms i amb poca dificultat per arribar-hi (el recorregut circular és de 9 kms). Així que són aptes per a tothom. Però és que, a més, en qualsevol època de l'any val la pena visitar-los. Si fa calor i no hi ha sequera, les 7 mini cascades brollen fins als 7 gorgs on la gent es capbussa per refrescar-se. Si fa fred, senzillament es converteixen en un espectacle de gel. L'aigua està netíssima i els boscos que l'envolten ben cuidats. I, el punt de partida, la Font del Querol, està molt ben equipat per fer-hi un picnic, carn a la brasa, per estirar-s'hi, etc.

I, per acabar, alguns vídeos "robats" a en Torra.