dimecres, 9 de setembre del 2009

Vacances: Camí de Santiago portuguès + Sant Sebastià + Deltebre

Aquest any pensava que no marxaríem de vacances perquè una servidora havia d'estudiar i en Genís tenia ansietat. Però, precisament perquè en Genís tenia ansietat i s'havia de distreure hem marxat un parell de setmanes (la última d'agost i la primera de setembre). Tot pensat i organitzat a última hora, però tot ha anat bé i tot ha sortit bé de preu :)

El 2004 vam fer per primera vegada el Camí de Santiago. Res, els últims 100 i pocs kms del camí del nord, els kms justos per obtenir la compostela un cop arribats a Santiago de Compostela. Doncs aquest any hem repetit però pel camí portuguès. Han sigut uns 116 km des de Tui (fregant la frontera amb Portugal) fins a Santiago de Compostela. Excepte el primer tram, que passa per molta carretera i fins i tot per un immens polígon industrial, el camí és bonic: transcorre per muntanyes, per pobles majoritàriament petits, i fins i tot pel costat del mar. Cal dir, a més, que aquest any ens han meravellat els albergs: si al 2004 mai trobàvem paper de wc als albergs, o els matalassos no eren gaire còmodes, o hi havia poca netedat i alguns robatoris, això sí, no vam pagar mai ni un duro, aquest any a tots els albergs hem pagat 3€/persona, poca cosa, i hem trobat matalassos nous i fins i tot ens donaven cada dia una funda pel matalàs d'usar-tirar, aigua calenta, paper de wc, netedat i, excepte en una ocasió, simpatia. Es veu que fa un parell d'anys la Xunta de Galícia va decidir renovar i controlar millor els albergs. Fantàstic. Doncs això, que vam fer uns 116 km en 5 dies, uns 20 i pico kms cada dia (és a dir, caminada al matí, i descans i turisme a la tarda). El Bitxo, que va caminar molt i a sobre cada nit va dormir sol a fora un alberg, es va portar molt bé. A molta gent li va fer gràcia i el va fotografiar :) Vam coincidir amb alguns catalans, alguns anaven a peu i d'altres amb bici: un venia des de baix de tot de Portugal i s'havia fet molt amic d'un senyor gran anglès, hi havia una mare amb el fill amb bici, uns ens van explicar que tenen un westy (com el Bitxo) i que es diu Pinxo, je je je, i a destacar un parell d'italianes que vam anar trobant diàriament pel camí (sortien més d'hora que nosaltres i sempre les acabàvem adelantant :P) i amb qui vam coincidir amb la majoria d'albergs. També ens va sorprendre trobar varis gallecs fent el camí, si no recordo malament el 2004 no en vam trobar cap (és allò típic de que un sempre vol veure el que té lluny i no coneix el que té a casa): per exemple, hi havia un noi, en Santiago, que s'havia fet mal al braç i, per no estar a casa avorrint-se, va decidir fer el camí.

Després vam fer una visita llampec al País Basc. Vam estar un parell de nits en una casa rural i això ens va permetre visitar un dia Sant Sebastià i un altre dia fer un excursió pels voltants de la casa rural a veure els penya-segats al costat del mar. Si al Camí de Santiago el temps ens va acompanyar, al País Basc no. Tot i això, vam poder apreciar la bellesa d'aquest territori que, sens dubte, hem de visitar un altre cop amb més temps.

I, per acabar, una mini estada a Deltebre amb els sogres. Ens va anar bé per descansar de les vacances i agafar aire abans de reprendre la rutina.